עיצוב אירוע בגינה

תוכן עניינים

אם יש לכם בית פרטי עם או דירת גן, אתם יכולים תמיד לנצל את השטח כדי לחגוג אירועים קטנים. עיצוב אירוע בגינה לא חייבת להיות מסובך או יקר, יש מגוון אפשרווית, טווחי מחירים וסגנונות. תוכלו לארגן את האירוע בעצמכם או לשכור את שירותיהם של חברת הפקות, האפשרויות הן רבות, נפרט עליהן פה בהמשך.

מה צריך לתכנן לקראת עיצוב אירוע בגינה?

אם החלטתם להפיק אירוע בבית, יש הרבה דברים שיש לתכנן ולארגן.

  • ריהוט והושבה – אם הזמנתם אורחים הם צריכים מקום לשבת, אולי שולחן לאכול בו ובמינימום מיקום להניח כוס משקה. תוכל לשכור ריהוט מחברה חיצונית שיכלול שולחנות נמוכים וגבוהים, כסאות, פינות זולה וכן הלאה. את הריהוט תתאימו לסגנון האירוע, אם מדובר במסיבת ריקודים תצטרכו פחות שולחנות וכסאות, אם מדובר בארוחה רשמית, תצטרכו לדאוג להושבה מסודרת. גם אופן הגשת האוכל ישפיע על הריהוט שתצטרכו. חשוב לבחור את פריטי הריהוט וההושבה בהתאם לסוג האירוע ומרכיביו.
  • אוכל – במקרה הזה סגנון האוכל והאפשרויות תלויים מאד בגודל האירוע ורמת ההשקעה. אם מדובר באירוע קטן ופשוט, יתכן שתוכלו לארגן את האוכל בעצמם ולא לשכור שירות חיצוני. במקרים רבים כשמדובר לדוגמה בימי הולדת של ילדים, ההורים מארגנים בעצמם אוכל כמו נקניקיות בלחמניה או פיצה במשלוח. אפשרות נוספת היא להזמין דוכני אוכל קטנים בתשלום לפי דוכן. כשמדובר באירוע יותר פורמלי אפשר להזמין שף מארח או חברת קייטרינג של ממש. אפשרות ביניים נוספת היא הזמנה מראש של מגשי אוכל ופריסתם על השולחן. תוכלו לבחור את האוכל המתאים בהתאם לתקציב וסגנון האוכל הרצוי, אם מדובר במנות שף בהגשה לשולחן או כריכונים בבופה.
  • בר ושתייה – כשמדובר באירוע חגיגה ומסודר, תרצו לרוב עמדה מסודרת למשקאות. זה יכול להיות שולחן מתקפל שתפרסו עליו שתייה, ואפשר גם לשכור שירותי בר חיצוניים שיעמידו בר רציני וגם ברמן. תלוי בגודל האירוע, כמות האנשים והסגנון.
  • תוכן – ברוב המקרים אוכל ושתייה זה לא מספיק וצריך לארגן גם תוכן לאירוע. גם התוכן תלוי בסגנון. כשמדובר ביומולדת עגול לדוגמה, פעמים רבות תספיק איזו מצגת. באירועים אחרים אפשר לארגן הפעלה לילדים או מופע למבוגרים, תתפלאו לשמוע שבשני המקרים אפשר להזמין קוסם. אם אתם מארגנים אירוע צנוע תוכלו לארגן בעצמכם את התוכן, משחקי חברה או חידונים הנוגעים לחוגגים.
  • תאורה – כשמדובר בעיצוב אירוע בגינה חשוב לדאוג גם לתאורה, גם כדי שתוכלו לראות מה אתם עושים וגם כדי לתת תחושה מעוצבת יותר.

עיצוב אירוע בגינה לא חייבת להיות מסובך או יקר, יש מגוון אפשרווית, טווחי מחירים וסגנונות.

איזה אירועים אפשר לקיים בגינה?

לרוב, כשמדובר בגינה של בית פרטי או דירה, מדובר בשטח לא מאד גדול, לכן האירוע צריך להיות מותאם לכמות אורחים מוגבלת ולאפשרויות מבחינת מיקום עמדות אוכל, הושבה, רחבת ריקודים וכדומה. דוגמה לאירועים שאפשר לקיים בגינה::

  • אירוע ברית או בריתה – כשנולד תינוק חדש זו תמיד סיבה לחגיגה והזדמנות מעולה לנסות עיצוב אירוע בגינה. במקרה כזה תוכלו להזמין מגשי אוכל חגיגיים מראש, קייטרינג או שף. עיצוב האירוע יכול להיות בצבעי מין העובר אבל לא רק. אם מדובר בברית של ממש תצטרכו כמובן להזמין גם מוהל.
  • אירוע בר או בת מצווה – גם חגיגת יומולדת גדולה של בר או בת מצווה יכולה להתאים למקרה של עיצוב אירוע בגינה. את הסגנון של העיצוב תתאימו לאירוע, אם מדובר באירוע משפחתי משהו קצת יותר רשמי, אם מדובר באירוע של הילדים תוכלו לעצב משהו יותר קליל וצעיר.
  • אירוע יום הולדת – בין אם מדובר ביומולדת עגול או סתם הזדמנות לחגיגה, תוכלו לעצב אירוע בגינה כדי לחגוג. כאן יש לרוב פחות מאפיינים ברורים ומה שחשוב להתאים את החגיגה לבעל השמחה.
  • מסיבת הפתעה – היופי במסיבת הפתעה בגינה שלרוב לא מצפים לזה. בניגוד למקרה בו הולכים למקום מסודר, אם מדובר במקרה של עיצוב אירוע בגינה תוכלו להפתיע את החוגג בלי שיצפה לכך.
  • הקרנת משחק או אירוע טלוויזיוני – לפעמים פשוט כיף לארח את החבר'ה לגמר של משחק חשוב או אירוע טלוויזיוני כמו האירוויזיון. תוכלו לסגור את זה בעל האש קליל בכיף או להשקיע ולעצב את הגינה בהתאם לתוכן האירוע. אם מדובר במשחק, תוכלו להשתמש בצבעי הקבוצה שאתם אוהדים לדוגמה.

מה צריך לתכנן לקראת עיצוב אירוע בגינה? אם החלטתם להפיק אירוע בבית, יש הרבה דברים שיש לתכנן ולארגן.

עיצוב אירוע בגינה מחירון

המחיר לעיצוב אירוע בגינה משתנה ותלוי במגוון רחב של קריטריונים כמו למשל סוג האירוע. יש הבדל בין עיצוב אירוע כמו יומולדת או מסיבת הפתעה לילדה בת 10, בהשוואה לעיצוב חתונה אליה מוזמנים 200 או 300 מוזמנים.

דבר נוסף שמשפיע על העלות של עיצוב האירוע הוא האם אנחנו בוחרים לעצב את האירוע בעצמנו, זאת על ידי רכישה של מוצרים מחנויות עיצוב ברשת האינטרנט או ברחוב, או לחילופין נעזרים במעצבת שתסייע לנו בתהליך העיצוב שלב אחר שלב. מרכיבי העיצוב, האם מדובר בעיצוב שולחנות בלבד או בעיצוב של האזור כולו כולל נרות, פרחים, תאורה – אלו ועוד משפיעים על המחיר של העיצוב. העלות הממוצע לעיצוב אירוע בגינה נעה בין 2,000 ש“ח ל-20,000 ש“ח, בהתאם למרכיבים שצויינו.

המחיר לעיצוב אירוע בגינה משתנה ותלוי במגוון רחב של קריטריונים כמו למשל סוג האירוע. יש הבדל בין עיצוב אירוע כמו יומולדת או מסיבת הפתעה לילדה בת 10

טיפים חשובים לעיצוב אירוע בגינה

  1. נצלו את מרכיבי הגינה שכבר קיימים כמו הדשא, התאורה הקיימת, הצמחייה והפרחים
  2. קחו השראה האתרי אינטרנט ובלוגים העוסקים בתחום עיצוב אירועים
  3. התייחסו לגודל החצר או הגינה ושלבו את מרכיבי העיצוב בהתאמה
  4. אזנו בין המרכיבים השונים והגיעו למצב שאין עומס מיותר וכל מרכיבי העיצוב משתלבים זה עם זה בהרמוניה
  5. היעזרו בחברה מקצועית המתמחה בהשכרת ציוד לאירועים, כך תוכלו לחסוך זמן יקר ואנרגיה. ניתן להשכיר מפות, מפיות, כלים וכדומה.
שרון כהן
שרון כהן

אנו צוות מקצועי ומיומן, שמביא עימו שנים של ניסיון בתחום האירועים. האולם שלנו מעוצב בקפידה, כך שכל אירוע יהיה ייחודי ומרשים, תוך התחשבות בצרכים האישיים של כל לקוח.

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!