השקות – מה זה וכיצד מארגנים אותן?

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, אנחנו נחשפים יותר ויותר לביטוי "השקה". נדמה שאין תחום שהביטוי לא נכנס אליו, אין מוצר, שירות, יצירת אומנות או ארגון שלא עברו תהליך השקה, ונראה שכל אירוע כזה זוכה לפרסום, בין אם זה בכלי תקשורת ממוסדים, טלוויזיה, רדיו, עיתונות, אתרי אינטרנט, ובין אם זה ברשתות חברתיות או כלי תקשורת נקודתיים, מקומיים ואחרים.

בשביל להבין איך ומתי מארגנים השקה, צריכים להבין תחילה מה זה השקות ולשם הן נועדו. אומנם יש אינפלציה בשימוש בביטוי, אך יש לו חשיבות ומשמעות, ויש לו גם ערך פרסומי, שיווקי, מיתוגי ובסופו של דבר הערך בא לידי ביטוי גם במכירות.

השקות זו דרך להציג חברה, מוצר, שירות, רעיון חדש באופן פומבי. השיטה היא מאוד פשוטה. שוכרים אולם, מזמינים אורחים, בדרך כלל זה שילוב של אנשי תקשורת, יחצ"נים, אנשי מקצוע וגורמי השפעה אחרים, וחושפים בפניהם בפעם הראשונה את מה שלשמו נערך האירוע. כך הוא מקבל במה וחשיפה, כך יש אפשרות להגיע לקהל הנרחב ולהציג את הדברים בצורה ברורה ופשוטה.

אחת הסיבות שנהוג לערוך השקות, היא בשביל לשלוט בסיפור. למשל, אם אנחנו משיקים חברה מסוימת, הרבה יותר חכם שאנחנו נעשה זאת באופן ישיר כשיש לנו אפשרות לספק את כל המידע, מאשר שגורמים אחרים יספרו את הסיפור, ואז הוא עלול לא להיות מותאם למה שאנחנו רוצים שיוצג.

 

איך מארגנים השקה?

בשביל לארגן אירועי השקות, רצוי מאוד להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בכך. מדובר על יחצנים ומארגנים שיש להם ידע וניסיון בתחום.

הבסיס הוא כמובן לשכור אולם מתאים לשם כך. אנחנו צריכים לחשוב על מקום מתאים, לא רק מבחינת גודל המקום או האמצעים שקיימים בו, אלא גם על המיקום שלו. אם נעשה השקה בלב תל אביב, במקום מרכזי, סביר להניח שהאירוע יקבל הרבה יותר תשומת לב מאשר אם נעשה אותו במקום לא מוכר, בפריפריה. בוודאי אם מדובר במוצר או שירות בעל ערך ומשמעות לקהל הרחב. יש יותר סיכוי שאנשי תקשורת יגיעו להשקה במרכז מאשר במקומות אחרים.

מעבר לכך, אנחנו צריכים לחשוב על רשימת המוזמנים, איך בדיוק ייערך האירוע, מה הוא יכלול, ועלינו גם לזכור, שההשקה של המוצר עצמו, אמורה לתפוס רק חלק מסוים מלוח הזמנים של האירוע. בחלקים אחרים, נוכל לעבור בין האורחים, לשווק את המוצר או את השירות, להזמין אותם לפגישות איתנו ועוד.

דברים שחשוב לשים לב אליהם

הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור הוא, אין הזדמנות שנייה. ברוב המקרים, השקה היא חד פעמית. אם היא לא תיעשה בצורה טובה בפעם הראשונה, אזי שלא תהיה אפשרות לתקן את הרושם בפעם הבאה.

לכן חשוב לבחור אולם מתאים, לבחון את כל המערכות בהן אנחנו רוצים להשתמש, לוודא שרשימת המוזמנים מתאימה לאירוע, ולוודא שהכל מתכונן ונשלט על ידנו בצורה מלאה.

שרון כהן
שרון כהן

אנו צוות מקצועי ומיומן, שמביא עימו שנים של ניסיון בתחום האירועים. האולם שלנו מעוצב בקפידה, כך שכל אירוע יהיה ייחודי ומרשים, תוך התחשבות בצרכים האישיים של כל לקוח.

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!